
Το 2022 ο Κώστας Τσόκλη δημιούργησε μια νέα σειρά έργων με τίτλο «Τα ανησυχητικά σημάδια του διαστήματος» που παρουσιάστηκαν στο Μουσείο. Έναυσμα για αυτή τη σειρά έργων του καλλιτέχνη, υπήρξε η έντονη ανησυχία και ο προβληματισμός του, για το πού συγκεντρώνονται και τι μορφή παίρνουν όλα τα μηνύματα, οι σκέψεις και τα συναισθήματα που παράγονται από τη διαδικτυακή επικοινωνία, όπως αυτή εξελίχθηκε στα χρόνια της πρόσφατης πανδημίας. Όσοι γνωρίζουν το έργο του, θα αναγνωρίσουν τις ταξιδεύουσες φόρμες του, τα πρώιμα έργα του «Καθημερινή εικόνα» του 1964. Όμως σαράντα οχτώ χρόνια αργότερα, μια νέα καθημερινή εικόνα, μια νέα πραγματικότητα, παροτρύνει τον θεατή να βρει τις δικές του μορφές και να προβληματιστεί με την τολμηρή επιλογή του χρώματος που συναντάμε για πρώτη φορά στο έργο του Τσόκλη.
Ο χώρος των αυτοβιογραφικών κειμένων, εμπλουτίστηκε, ή καλύτερα ολοκληρώθηκε, με το έργο «Ιερά Χρόνια», μια σύνθεση- αναφορά στα παιδικά χρόνια του καλλιτέχνη.
Η τρίτη αίθουσα είναι αφιερωμένη στην Τήνο. Στους ουρανούς και στη γη της. Τα «Ουράνια σώματα...» φτιάχτηκαν στο νησί το 2020 για την αναδρομική έκθεση ζωγραφικών έργων του Κώστα Τσόκλη στο Ίδρυμα Β. Μ. Θεοχαράκη και τα χωμάτινα έργα «Γένεσις» το 1992, όταν ο Τσόκλης ανακάλυπτε τη γοητεία της Τήνου, στο αποκαλυπτικό γρανιτένιο σύμπαν της Βωλάξ και του Πετριάδου.
Στο χώρο προβολών, ο επισκέπτης θα παρακολουθήσει το βίντεο-ντοκουμέντο της καλλιτεχνικής επέμβασης «Αντανακλάσεις» του 2006, με καμβά το ερειπωμένο χωριό Μοναστήρια της Τήνου. Τα χαλάσματα διάλεξε να «ζωντανέψει» ο εικαστικός Κώστας Τσόκλης, (με τη συνεργασία του αρχιτέκτονα Γιώργου Τριανταφύλλου και του συνθέτη Νίκου Ξυδάκη) προκαλώντας τους επισκέπτες να αναμετρηθούν με τον χρόνο, την μνήμη, αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό.
Στην επάνω αίθουσα του Μουσείου, παρουσιάζονται τα σχέδια του έργου «Μήδεια» (1989) της «Ζωντανής Ζωγραφικής» του Τσόκλη, του πρώτου παγκοσμίως εικαστικού έργου με συγκεκριμένη διάρκεια θέασης, στο οποίο ο ίδιος ο καλλιτέχνης υποδύεται την Μήδεια. Επιθυμία του είναι το σημαντικό αυτό έργο που ανήκει στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης -μετά την Chapelle de l’Hôtel-Dieu στην πόλη Troyes της Γαλλίας το 1989, τη Villa Domenica στο Treviso της Ιταλίας το1990, τη Στοά του Ευμένους στην Αθήνα το 1999, και το ”Σχολείον» της οδού Πειραιώς το 2003- να φιλοξενηθεί στις νέες αίθουσες που ετοιμάζονται μπροστά στο Μουσείο.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΜΟΝΙΜΗ ΣΥΛΛΟΓΗ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
















.jpg)